Wybór partnera do wdrażania KSeF – rekomendacje Klubu Dyrektorów Finansowych “Dialog

15.12 w gościnnych wnętrzach Fabryki Norblina w Warszawie – a konkretnie w KinoGram –  rozpoczęliśmy V edycję Digital Finance Excellence, programu Klubu Dyrektorów Finansowych „Dialog”, dotyczącego usprawniania i automatyzacji procesów. Dwa tematy zdominowały naszą rozmowę: wdrażanie KSeF (systemu faktury ustrukturyzowanej) oraz wyniki klubowego badania „Jakie są największe korzyści, które firmy uzyskują dzięki automatyzacji procesów?”

 Anna Dutkowska z Kapituły KDF Dialog sformułowała główne zasady wyboru partnera do wdrażania KSeF w firmie.

Partner do wdrażania KSEF musi posiadać bardzo różnorodną wiedzę, np. podatkową, informatyczną, o procesach biznesowych i finansowych, ich analizie, usprawnianiu i automatyzacji. Z mojego punktu widzenia najwazniejsze kryteria wyboru to:
1. Czy posiada dział doradztwa podatkowego lub współpracuje stale z firmą, która jest w stanie zapewnić kompleksowe wsparcie na wszystkich etapach wdrożenia narzędzi do obsługi faktur ustrukturyzowanych, a szczegolnie przy analizie spójności dostępnych danych z systemu z wymogami schemy.
2. Czy jest to spółka, która posiada wsparcie grupy kapitałowej, jak duży zasięg i doświadczenie posiada na rynku polskim, tzn. czy jest to godny zaufania partner biznesowy, z którym możemy spodziewać się możliwości wieloletniej współpracy.
3. Czy posiada rekomendacje od partnerów biznesowych, z którymi wdrożył już to rozwiązanie  – to nie jest warunek konieczny niemniej byłoby to zdecydowanie pomocne
4. Czy oferuje inne rozwiązania wspierające raportowanie podatkowe i sprawozdawcze, z których w przyszłości można byłoby skorzystać (CIT, narzędzia wspierające kontrolę w podatku VAT, raportowanie pozostałych struktur np. JPK).
5. Kluczowa jest ocena oferowanych rozwiązań od strony IT minimum pod kątem dostosowania  tych narzędzi do wymagań i rozmiarów naszego przedsiębiorstwa. Warto zwrócić uwagę na szybkość reakcji ze strony dostawcy tych systemów na wypadek ich awarii oraz na inne elementy kontraktu z dostawcą, które są istotne dla zabezpieczenia ciągłości działania naszego biznesu.